Velkommen i børnehaven

Børnehaven

Arresø Børnehus er en integreret institution. En indkøring af et nyt barn, tager typisk en uges tid. Vi tager naturligvis udgangspunkt i det enkelte barn og families behov.

Et vuggestuebarn der skifter fra vuggestuen til børnehaven bliver indkørt løbende af personalet. Dette foregår ved besøg i børnehaven med sin kendte vuggestue voksen, dette bliver mere og mere intensiveret jo nærmere vi kommer dagen for børnehave start. Det kan være der er brug for lidt kortere dage ved start i børnehaven, men dette er forskelligt for barn til barn.

Dagsrytme i børnehaven.

kl. 6:30

Åbner vi sammen med vuggestue børnene på bæverstuen.

kl. 8:00

Vi åbner salamander og svale stuen hvor personaler og børn deler sig op og leger.

kl. 9:00

Der holdes en lille samling eller børnene får af vide hvad dagen bringer, der kan også spises lidt mad for den medbragte madkasse.

kl. 9:30-10:45

Pædagogiske aktiviteter i små grupper, dette kan være en tur, læse leg, krea eller motoriske lege.

kl. 11:00

Spiser vi vores medbragte madpakker.

kl. 12:00-14:00

Er vi ude på vores dejlige legeplads og lege og udfordre vores kroppe og sociale færdigheder.

kl. 14:00

Spiser vi igen lidt fra vores medbragte madpakker.

kl. 14:30-16:00

Er vi enten ude på legepladsen eller inde på vores stuer og lege og fordybe os.

kl. 16:00

Er vi sammen med vuggestuen indtil vi bliver hentet.

Du kan læse en masse praktiske informationer i vores velkomstbrev.